Skrzydłowa brama wjazdowaSkrzydłowe napędy wjazdowe Hörmann

RotaMatic jest skrzydłowym napędem firmy Hörmann, który sprawdzi się w większości standardowych sytuacji. Podstawowa wersja napędu RotaMatic będzie wystarczająca do obsługi bram o szerokości skrzydła do 2,5 metra oraz ciężarze maksymalnym 220 kilogramów.

VersaMatic to napęd do bram skrzydłowych o ramieniu łamanym, dzięki czemu może sprawdzić się w różnych mniej typowych sytuacjach. Standardowy napęd VersaMatic obsłuży bramę o szerokości skrzydła do 2 metrów i ciężarze do 200 kilogramów.

Napęd RotaMatic dostępny jest w czterech wersjach: podstawowej, RotaMatic P, RotaMatic PL oraz RotaMatic Akku Solar. RotaMatic P oraz PL są wzmocnione, z myślą o większych i cięższych bramach. Podobnie napęd VersaMatic oprócz wersji standardowej posiada swoją wzmocnioną odmianę VersaMatic P oraz VersaMatic Akku Solar.

Istotne jest prawidłowe dobranie napędu skrzydłowego, ponieważ zbyt słaby napęd może zużyć się bardzo szybko, natomiast niedostosowany do warunków może być trudny lub niemożliwy do zamontowania. Więcej o dobieraniu napędów można dowiedzieć się z poradnika. Szczegółowe dane techniczne napędów dostępne są w katalogu od strony 22.

 

Brama wjazdowa skrzydłowa 1Funkcje napędów

Napędy RotaMaticVersaMatic wyposażone są w sterownik radiowy Hörmann BiSecure, więc można korzystać z niego przy pomocy tego samego pilota, który obsługuje napędy garażowe czwartej generacji. Napędy wjazdowe Hörmann mają także zestaw funkcji dodatkowych podobny do napędów garażowych: otwarcie jednego skrzydła bramy może być wygodnym przejściem lub przejazdem dla roweru, przy pomocy pięciokanałowego pilota lub przycisku radiowego można sprawdzić stan położenia bramy. Napędy można także zaprogramować w aplikacji na smartfonie do zdalnej obsługi Hörmann homee Brain lub do aplikacji bluetooth w aplikacji BlueSecure po dodaniu odpowiedniego modułu. Wersje napędów Akku Solar to rozwiązania dla bram, do których nie ma możliwości doprowadzenia zasilania.
Bezpieczeństwo

Napędy skrzydłowe Hörmann w standardzie mają wbudowane zabezpieczenie przeciążeniowe, dzięki któremu napęd zatrzymuje pracę jak tylko wykryje, że brama napotkała przeszkodę. Bezpieczeństwo można zwiększyć stosując jedną lub dwie linie fotokomórek, dzięki którym brama zatrzyma się zanim wykryje przeszkodę. Szczególnie zalecana jest lampa sygnalizacyjna ze względu na informację o pracy bramy.

 

Zobacz w katalogu